plesna predstava
NAMEŠČENI
Koreografinja:
Maša Kagao Knez
Plesalci in soustvarjalci predstave:
Rosana Hribar, Jana Menger, Kristina Pojbič Champaigne, Joseph Bunn
Avtorska glasba:
Nino de Gleria
Scenograf:
Danilo Pečar
Kostumografinja:
Katja Komljanec Koritnik
Dramaturginja:
Kim Komljanec
Produkcija:
Maša Kagao Knez & KUD Baobab
Koprodukcija:
Zavod En- Knap
Projekt je podprl Oddelek za kulturo Mestne občine Ljubljana.
Premiera: 30. marec 2011 ob 20h, Center kulture Španski borci, Ljubljana
Maša Kagao Knez v predstavi Nameščeni nadaljuje svoje opazovanje lastnega in splošno človeškega bivanja in sobivanja. Že v koreografskem prvencu Missawa (2004) se je osredotočala na opazovanje medčloveških odnosov v družbi, se nato v predstavi Moja boljša polovica (2007) posvečala plesnemu in bivanjskemu duetu med moškim in žensko, v predstavi Moi toi nous/Jag du vi/ Jaz ti mi (2009) raziskovala odnos posameznik – skupina in v plesnem solu Rojena zunaj svoje vasi (2010, koreografija Rosana Hribar) vzela pod drobnogled svoje mesto v kulturi, ki ji ne pripada, čeprav je vanjo rojena.
Tokrat, v predstavi Nameščeni, pristopa k tematiki človeškega bivanja in sobivanja iz manj oprijemljive perspektive: Kako se odzivamo, počutimo, delujemo skupaj ali vsak zase, kako vplivamo drug na drugega, kam in zakaj se ženemo v tem našem bivanju? In kako smo si v vsem tem podobni in/ali različni? Predstava Nameščeni je poskus prenosa teh občutij in preizpraševanj v plesni odrski jezik. Ta pa je zaradi svoje arbitrarnosti in spremenljivosti vedno neujemljiv. Podobno kot na primer izraz avidya iz sanskrta, ki lahko hkrati pomeni nekaj tako širokega, kot je »nevednost«, ali pa nekaj dosti bolj deifniranega, kot je »zmotna zamenjava minlijvega z večnim«. Kako in koliko lahko torej skozi plesni izraz ustvarjalec izrazi svoja opažanja, mnenja, občutja ter v kolikšni meri in kakšni obliki ta sploh dosežejo drugega?
Predstava Nameščeni v plesni jezik prevaja avtoričino opazovanje bivanja »nameščenih«, nas vseh. V izvajalsko ekipo pa so »nameščeni« plesalci z zelo različnimi profesionalnimi izkušnjami in pristopi, saj je prav specifičnost izraza vsakega izmed njih vir kreativnih srečevanj, ki zaznamujejo predstavo kot celoto.